חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול טיול של 8 ימים בקרואטיה

נדבר קצת על מסלולי טיול מומלצים לדוגמה – מסלול מומלץ בדרום קרואטיה

אנו מפרטים עבורכם מסלול לדוגמא בדרום קרואטיה, שבו הנחיתה וההמראה שתיהן מדוברובניק (משום שלמשפחות פחות מומלץ לערוך טיול לאורך כל המדינה, בחרנו טיול בצורת שני טיולי כוכב, משמע שני מקומות לינה). נתחיל לאחר נחיתה, השכרת רכב והתמקמות במקום לינה באזור דוברובניק. במסלול המוצע נלון שלושה לילות באזור דוברובניק ולאחר מכן 4 לילות באזור ספליט (ובמידת הצורך נחזור למקום הלינה בדוברובניק ללילה נוסף לפני הטיסה).

 

העיר העתיקה דוברובניק
העיר העתיקה דוברובניק

יום 1:
טיול בעיר הקסומה דוברובניק:  נכנסים לעיר העתיקה באוטובוס (לא ניתן להכניס רכב) ועושים טיול בוקר על החומות, לפני החום הגדול והעומס – טיול שאורך כשעה. לאחר מכן ממשיכים לטיול בעיר העתיקה, בית הכנסת, הכיכר הגדולה…ואז אתנחתא לילדים: ביקור באקווריום. בערב אפשר לעלות ברכבל לתצפית על העיר. מי שרוצה לחסוך את עלות הרכבל יוכל לעלות לתצפית ברכב, פשוט כוונו את ה-GPS ל- Bosanka.

מפרץ קוטור מונטנגרו
מפרץ קוטור

יום 2:
טיול יום למונטנגרו שבסופו חוזרים ללינה בדוברובניק. ניתן לנסוע דרך המפרץ הנופי לקוטור (Kotor), הכבישים נוחים לנהיגה, חציית הגבול חלקה לחלוטין, וכיף לעצור קצת ב-Perast או בנקודות אחרות לחופו של הפיורד של קוטור לפני ההגעה לעיר עצמה. בקוטור כדאי לסייר בעיר העתיקה, סיור קצר בעיר אורך כשעה-שעתיים, ללא טיול על החומה, ומשם לנסוע לבודווה (Budva).

Budva, מונטנגרו
העיר Budva, מונטנגרו

תחילת הנסיעה לא מעניינת, אבל אז נגלים נופי הים והחופים והדרך מקסימה. בבודווה מחנים את הרכב על הטיילת, קרוב לעיר העתיקה הקטנה, בה מסיירים רגלית, כולל כניסה למצודה. מי שעייף יוכל כבר לחזור משם לדוברובניק, אך למי שיישאר זמן וכוח, ניתן להמשיך מבודווה בנסיעה דרומה לאורך החוף לתצפית על האי הציורי סווטי סטפן (Sveti Stefan).

יום 3:

סיור איים. יש מגוון אופציות, אז הרכיבו לעצמכם יום שבנוי על שייט לאיים באזור דוברובניק ורחצה. ניתן פשוט לשוט לאי לוקרום ולרחוץ בים (אי נחמד מאוד, עם טווסים שמסתובבים חופשי והרבה עצי צל, משך השייט כ-20 דקות). הים באיים נקי וקריר, רק שימו לב שבמקומות רבים צריך לרדת לרחצה בסולם כי יש סלעים ולא חוף חולי. אחה"צ ניסע לעיירה הציורית צבטט  (Cavtat) שממוקמת על חצי אי, כ-15 ק"מ מדוברובניק. יש בה טיילת וחופי רחצה, ובלילות החמים כדאי מאוד לבלות בה לפחות ערב אחד ולאכול ארוחה נעימה באחת המסעדות שמול המרינה. אפשר להגיע לצבטאט גם בשייט באמצעות סירות המקשרות את הנמל שלה לזה של דוברובניק, זו דרך מהנה לגלות את קו החוף המרהיב מכיוון הים.

האי Lokrum מול דוברובניק
האי Lokrum מול חופי דוברובניק

יום 4:

העיירה Trogir
העיירה הציורית Trogir

ביום הזה נחליף מקום לינה. נתחיל בנסיעה צפונה (כדאי לצאת מוקדם), וכעבור שעתיים וחצי נעצור בדרך לביקור ב-Makarska, בה נסייר מעט בעיר העתיקה, בטיילת ובשוק. ניתן לבקר גם במקום שבו מכינים מלח בשיטה קדומה. נמשיך בנסיעה של כשעה נוספת עד ספליט ונתמקם שם במקום לינה באזור. את אחר הצהריים שלאחר ההתמקמות ניתן לבלות בטרוג'יר, עיר יפה מאוד ששוכנת על אי קטן, עם מבוך סמטאות של עיר עתיקה ומצד שני טיילת תוססת. אם תפלו על יום מספיק חם תוכלו לשלב בכיף גם רחצה. מי שיש לו בייביסיטר או ילדים גדולים יוכל ליהנות גם מחיי הלילה התוססים של ספליט בלילות הבאים.

יום 5:
נפצח את היום בנסיעה לשמורת Krka דרך כביש אגרה (כשעה וחצי נסיעה, עדיף לצאת מוקדם כדי לנצל את היום במלואו, ולהתארגן מראש עם בגדי ים ומגבות). נחנה את הרכב בסקרדין (זכרו שהחניה איננה חינם), ומשם ניכנס לשמורת Krka בשייט. לטיול בתוך השמורה הקדישו לפחות שעתיים נטו (והוסיפו על כך פיקניקים, רחצה, ביקור במוזיאון הפתוח, תצפיות ציפורים ועוד בילויים בחיק הטבע). המחיר שתשלמו (ילדים מתחת גיל 7 נכנסים בחינם) כולל גם ביקור במפלים עליונים שנמצאים כ-30 ק"מ נסיעה משם, למי שהזמן מספיק לו ורוצה לראות גם אותם. זהו יום ארוך בטבע שבסופו תחזרו עייפים למדי למקום הלינה בספליט.

מטיילים מתרחצים בשמורת Krka בקרואטיה
רחצה במפלי שמורת Krka

יום 6:

סירות דייגים באי חווארבקרואטיה
סירות דייגים ב-Starigrad שעל האי חוואר

נפתח יום זה בהפלגה אל מי הטורקיז של האי חוואר. נקדיש את חציו הראשון של היום לסיור באי ובעיר חוואר (עליה רגלית למצודה, סיור במנזר, בקתדרלה…) ולרחצה. לאחר מכן נחזור לספליט, עיר גדולה (השנייה בגודלה בקרואטיה) הממוקמת על חצי אי, ונקדיש לה את אחר הצהריים.

הטיילת בספליט, קרואטיה
הטיילת בספליט

נבקר בארמון הגדול של הקיסר הרומי דיוקלטיאנוס, שהוא בעצם עיר מוקפת חומה עם מדרחוב ומבנים עתיקים, מוזיאונים, גלריות ופארק. מתחם הארמון הוא לא מוזיאון אלא חלק מהעיר העתיקה ומתגוררים בו אנשים. אם אתם מטיילים בקיץ בררו, בנוסף, מתי נערך קרנבל הילדים בספליט. באופן כללי – בספליט מתקיימים אירועים רבים לאורך השנה וכדאי לברר בלשכות התיירות אם יש משהו מעניין שמתרחש כשאתם בסביבה.

יום 7:
ביום זה ניסע תחילה לסיבניק (נסיעה של שעה מספליט) וממנה נפליג לשמורת האיים של קורנאטי (חשוב לברר מראש על מועדי ההפלגות כדי לא לשלם על הפלגה פרטית!). מלבד התפעלות מהנוף המרשים של השמורה, נצלו את הביקור באיי הקארסט היפים של קורנאטי לפעילויות הימיות החביבות על משפחתכם – כגון דייג, שייט, צלילות, שנירקול, שחייה, הליכה, תצפיות על בע"ח וכדומה. זהו גן עדן לחובבי טבע. אם תרצו, אם יהיה לכם זמן, ואם עוד לא עייפתם מערים עתיקות ומצודות, בדרככם חזרה למקום הלינה בספליט, תוכלו לעצור לביקור בעיר סיבניק עצמה. זהו הלילה האחרון באזור ספליט, למחרת מדרימים חזרה לכיוון דוברובניק.

קישוט בקתדרלת סיינט ג'ייקובס בסיבניק
קישוט בקתדרלת סיינט ג'ייקובס בסיבניק – הפייסבוק של התקופה

יום 8:
השכם בבוקר אורזים מזוודות ופוצחים בנסיעה חזרה דרומה. כדי לשבור את הנסיעה הארוכה, ובהתאם לזמני הטיסות שלכם, תוכלו לעצור אחרי כשעתיים נסיעה, בחוף הים של Baska Voda שנחשב נעים ויפה, או דרומה יותר בחוף הים של  Gradac. מי שרוצה יכול גם לשמור את הביקור באי חוואר לדרך חזרה, כי הוא אי ארוך שניתן להגיע אל קצהו המערבי בהפלגה מספליט ואז לשוב ליבשה בשייט קצר מקצהו המזרחי לדרווניק.

חוף רחצה בדלמטיה על הים האדריאטי, ברקע רכס ה-Bikovo
חוף רחצה בדלמטיה על הים האדריאטי, ברקע מתנשא רכס ה-Bikovo

עזרו למבקרים אחרים מנסיוכנכם – שלחו אלינו את מסלול הביקור שלכם ונפרסם בצירוף שמכם!

 

 

3 תגובות

  1. הי. רציתי לדעת אם המסלול הזה אפשרי גם בלי רכב.
    אנחנו רוצים להגיע גם לזאגרב ולשמורת פליטיאווציה הטם גם את זה אפשר בלי רכב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *