חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חצי האי איסטריה

Physical Map of Istra

חבל איסטריה הוא המשולש המערבי ביותר של קרואטיה שבולט לתוך הים האדריאטי. יש לו חוף ים ארוך ומלא מפרצים, חלקם ממש דמויי פיורדים שיוצרים לשונות יבשה צרות. חבל זה מתאפיין גם בכפרים עתיקים ובהרי אוצ'קה הירוקים שמגיעים לגובה של 1,400 מ'.

נוף במערב איסטריה (בעיירה Oprtalj)
נוף במערב איסטריה (בעיירה Oprtalj)

פארק מים בקרואטיה

בקודקוד הצפון-מערבי של משולש איסטריה, ליד Umag, נפתח פארק המים הראשון בקרואטיה. יש בו את מגלשת המים הכי גדולה באירופה, בגובה של 27 מטרים, וגם את בריכת הגלים הכי גדולה במזה"ת. סה"כ 1.2 ק"מ של מגלשות ו-5,000 מטרים רבועים של משטחי מים, ויש גם מופעים והפעלות, אז שריינו מספיק זמן לביקור עבור הילדים.

עיירת החוף רוביני
עיירת החוף רוביני

רוביני היא אולי עיירת החוף המומלצת ביותר באיסטריה, ובקיץ תוכלו ליהנות בה מפסטיבלים ואירועים שונים. היא עיירה שבנויה בתלילות במורד גבעה שיורדת אל הים. לביקור בה כדאי לקחת מנשא ולא עגלה בגלל הרחובות מרוצפי האבן.

סימטא ברוביני
סימטא ברוביני

העיר העתיקה בנויה על גבעה קטנה שהייתה פעם אי וחוברה ליבשה בלשון צרה. הכיכר המרכזית נקראת, איך לא, "מרשל טיטו", ויש נמל ציורי עם סירות דייג ובו טיילת נעימה. הנמל הוא המקום לשבת לאכול דגים אם אתם בעניין, וניתן כמובן לצאת לשייט לאיים הקרובים. בחלקה העליון של העיירה תוכלו לטפס בסמטאות האבן עד לכנסייה. בעיירה גרים אומנים רבים ולכל אורך הטיול תוכלו ליהנות מעבודות המוצגות בפתחי הבתים, בגלריות ובבתי הקפה.

עיירת החוף פורץ'
עיירת החוף פורץ'

גם בעיירת החוף פורץ' (Poreč) יש לשון יבשה הבולטת אל תוך הים, שעליה ממוקמת העיר העתיקה. חוצה אותה מדרחוב נעים עם חנויות, בתי קפה ושלל מנעמים (אפילו פארק עם מתקני משחק לילדים). תוכלו לחנות ליד השוק ומשם להמשיך ברגל, לבקר ב-Euphrasian Basilica שנחשבת אתר של אונסק"ו, וללכת לאורך הטיילת שמקיפה את העיר העתיקה על חוף הים. בשביל הילדים יש בעיר מסלול קארטינג, בו יכולים ילדים מגיל 5 (!) ומעלה לנהוג לבד לאורך מסלול של קילומטר (הקטנים יותר ייסעו עם המבוגרים).

ג'מה ברדין היא מערת נטיפים מעט צפון מזרחית ל-Porec. יורדים בתוכה לעומק של כ-60 מטר עם מדריך שמדבר בכמה שפות (אם תבקשו אז גם אנגלית), ומלבד הנטיפים והזקיפים והתצורות היפות, רואים נחל שזורם למטה בקרקעית המערה, כמאה מטר מתחתיכם. כל הסיור נמשך כשלושת רבעי שעה, עולים ויורדים לא מעט מדרגות, והטמפרטורה היא 14 מעלות, אז התכוננו בהתאם.

נוף הנשקף מגרוזניאן
נוף הנשקף מגרוזניאן

גרוזניאן (Grožnjan) הוא כפר האמנים במקום ציורי על גבעה בצפון איסטריה. הילדים, וגם ההורים, ייהנו לשוטט בסמטאות ולהתרשם מהיצירות הצבעוניות ומהאווירה המיוחדת. תושבי הסביבה מתגאים גם ביינות משובחים ובתבשילי פטריות הכמהין, שווה לטעום.

עשר דקות נסיעה דרומה מפורץ' מגיעים ל-Funtana שבה ממוקם "דינופארק" (http://dinopark.hr/en/ ), פארק בנושא דינוזאורים שנפתח עקב מציאת שרידי דינוזאורים באיסטריה. המבקרים הולכים דרך שביל מיוחד ביער ונחשפים לתצוגות שונות, כולל דמויות דינוזאורים בגודלם הטבעי, שחלקם אף נעים ומשמיעים קולות.

עקבות דינוזאור באיי בריוני
עקבות דינוזאור באיי בריוני

בפארק הלאומי של איי Brijuni יש 14 איים, אבל תוכלו לבקר רק באי הגדול ביותר, Veliki Brijun, שעליו הוקם בזמנו ביתו של טיטו. כדאי מאוד להתקשר מראש כדי להזמין מקום בסיור שנערך באנגלית. באי עצמו אין מכוניות, הסיור נערך ברכבת חשמלית ובמהלכו מבקרים במוזיאון שמתעד את חייו של טיטו, רואים מעט חיות וגם עתיקות למיניהן. אם ממש תרצו תוכלו להתפצל מהקבוצה ולטייל עצמאית (רק תבדקו מתי יוצאת המעבורת חזרה). כדאי מאוד לטייל באופניים כי אין מכוניות והכול מישורי (קל לשכור אופניים שם, כולל אופני ילדים), וניתן למצוא חופים יפים לרחצה ולפיקניק. סך הכול תבלו בסיור כארבע שעות, כולל ההפלגה מכפר הדייגים Fazana וההפלגה חזרה אליו. הכביש עד לכפר זה הוא דרך צרה וכפרית, לכן צפו נסיעה איטית.

האמפיתאטרון הרומאי בפולה
האמפיתאטרון הרומי בפולה

בעיירת החוף  Pula יש אמפיתאטרון רומאי ענק (השישי בגודלו בעולם!) שהוא אתר מורשת של אונסק"ו, ולפעמים בקיץ נערכים בו מופעים. תוכלו לחנות לידו ולהסתובב ברגל גם במדרחוב ובשוק, בשוק יש מקומות חביבים ביותר לאכול עם הילדים. גם כאן יש מסלול קארטינג לשמחתם של הילדים.

בעיר העתיקה פולה
בעיר העתיקה פולה

בקודקוד המזרחי של משלוש איסטריה נמצא מפרץ קוארנר, שמציע תערובת משובחת של נוף וחוף. אחת מאבני החן המשובצות בו היא אופטיה, עיר קייט תיירותית עם שמורת טבע.

בתוך העיר אפשר לבקר ב-Park Villa Angiolina, גן בוטני עם צמחים מעניינים מכל העולם, שיש בו כנסיה עתיקה. שימו לב שאופטיה לא מלהיבה את כולם, יש רבים שיאמרו שעבר זמנה, החוף שלה מכוסה בבטון ומחיריה מרקיעי שחקים. מהעיר ניתן לנסוע כחצי שעה אל פסגת הר אוצ'קה, נסיעה עם נוף מקסים על מפרץ קוואנר וגם מקטעי יער יפים. מעט מזרחית מאופטיה שוכנת Rijeka, עיר הנמל הגדולה בקרואטיה שגם בה רובע עתיק שנשתמר היטב. העיר העתיקה ברייקה נקראת Trsat, היא מתנשאת על גבעה שבראשה כנסיות, מבצר ופארק.

החוף באופטיה
החוף באופטיה

 

טיפולי ספא בקרואטיהארבעים דקות נסיעה מערבה לתוך משולש איסטריה שוכנת גם העיר הכי קטנה בעולם על פי ספר השיאים של גינס, ששמה Hum, וגרים בה רק שבעה עשר תושבים. עוד חצי שעה נסיעה מערבה תגיעו ל-Istarska Toplice, אתר ספא מטופח בו תוכלו לקבל עיסויי בוץ או טיפולים אחרים לבחירתכם.

מעט דרומית משם נמצאת העיירה פאזין, שבה יש פארק אתגרי מתאים למשפחות, כולל ילדים קטנים, ונקרא  Zip line. חוצים באומגות ארוכות מעל ערוץ נחל, כאשר לילדים מוצמד מדריך, חוויתי מאוד, רק שימו לב שזה לא פתוח כל חודשי השנה. בפאזין עצמה יש מצודה שבתוכה תערוכה נחמדה, אפילו לילדים. מי שלא רוצה לעשות את האומגות יוכל לטייל בקניון הנחל רגלית.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *